Na konferencji Siggraph 2019 w Los Angeles, Chaos Group przedstawił nowy projekt, jakim jest Lavina, czyli silnik renderujący w V-Ray’u w czasie rzeczywistym.
Można by zauważyć że nie jest to może coś nowego(Unity, ), ale....
Wyobraźmy sobie zwyczajny komputer z kartą graficzna Nvidi ( np. rtx2080) i na nim Maxa lub Mayę wraz ze sceną na której pracujemy . Co zrobić aby wyrenderować ją jako animację w czasie rzeczywistym? Otóż wystarczy że wraz z materiałami, kamerami , oświetleniem przeciągniemy ją do okienka Lavina . I nie, nie musimy wprowadzać poprawek w materiałach , kamerach czy utonąć w gąszczu zaawansowanej konfiguracji samego silnika. Wszystko działa na full od samego początku. A efekty?
zobaczcie sami...
poniżej prezentuję film "Construct" . Film, już dziś możemy powiedzieć historyczny choć w momencie powstania ( kilka lat temu) aby go wyrenderować z prędkościa 24kl/s należało zainwestowac w sprzęt kosztujący 250 tys $.
Dziś ten sam sam film z pomoca Lavina byłby wyrenderowany z taką samą prędkością ale z dużo większą jakością i na sprzęcie wykorzystującym kartę RTX za 1000 USD. Buzia sie uśmiecha, prawda :)
Projekt rozwija się intensywnie , ostatnio poinformowano o dodaniu:
New real-time Chaos denoiser
Multiple GPU support
Animation support
Enhanced camera controls and transitions
Automatic collision and stair/ramp detection
Material swappingDrag-and-drop IBL environments
LUT color profiles
Scene merging
Selection and transformation of objects
Hide/unhide selections
Interactive depth of field
Kiedy projekt zostanie oddany konsumentom? Na razie Chaos nie podaje daty dostępności ale wszystko wskazuje ze nastąpi to bardzo szybko...
a dla dociekliwych fragment z pokazu Siggraph 2019 :)
Comments